anneliesgoesswiss.reismee.nl

Veel regen

Afgelopen zaterdag heeft het ontzettend hard en veel geregend hier. Er waren op sommige plekken hele waterstromen ontstaan. Sommige delen van de weggetjes hier zijn niet geasfalteerd. Daar ligt grind eigenlijk los. Dus met zo veel regen, is op sommige plekken dat grind de weilanden in gestroomd. Dat moet eruit gehaald worden, want dat mag niet tussen het gras zitten voor de koeien. Mijn taak vandaag was dus ook: grind uit de weilanden halen en weer op de weg gooien. Dat is best een zware taak! Met een emmer en een klein schepje probeerde ik zoveel mogelijk grind eruit te halen, maar dat is lastig met al het gras dat ertussen zit. Ik heb vandaag al veel kunnen doen, maar er ligt nog veel meer, dus ik weet wat ik kan doen de komende dagen!

Anneke

Lekker klusje, Annelies! En hier is het zulk mooi zomer weer. Hopelijk bij jou ook snel weer zonnig. Hoe lang blijf je nog dáár??

Elly

Dit klinkt als een 1 april-grap.

Patrick

Zijn die koeien in Zwitserland een beschermde diersoort misschien? Tsjonge, wat wordt er veel rekening met ze gehouden! Maar ja Annelies, je hebt figuurlijk gezien in ieder geval een steentje bijgedragen aan het welzijn van de koeien daar! Letterlijk gezien heb je een steentje weggedragen hahah! Veel plezier nog daar!

Frieda

Is wel hard werken daar hoor. Maar wel lekker in de buitenlucht. Alweer een week voorbij. Over twee weken ben je al weer thuis, toch? Wat gaat de tijd toch snel. Je hebt tot nu toe zoveel leuke dingen gedaan en beleefd. Heerlijk die ervaringen neemt niemand je meer af. Nu weer een nieuwe week en nieuwe kansen. Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven. Toi, toi.