anneliesgoesswiss.reismee.nl

Dagje Zürich!

Gisteren ben ik naar Zürich geweest!
Ik ging om 7 uur met de trein weg en om ongeveer half 9 was ik in Zürich. Ik heb lekker een paar verse broodjes gehaald en ben toen gaan wandelen. Als eerste heb ik 3 kerken bezocht. Vooral Grossmünster was indrukwekkend. Vervolgens ben ik terug gegaan naar het treinstation en heb ik de trein naar de Uetliberg genomen. Dat is Zürich's eigen bergje! Uetliberg is 873 meter hoog. Het was nog zo'n 10 min lopen naar de top. Daar was ook nog eens een hoge uitkijktoren. In eerste instantie durfde ik niet helemaal omhoog te gaan, ik heb hoogtevrees en je kon overal waar je liep naar beneden kijken! Maar uiteindelijk ben ik toch helemaal omhoog gegaan! En het uitzicht was echt geweldig! Ik kon heel Zürich zien. Echt heel mooi. Hierna ben ik weer met de trein terug naar Zürich gegaan. Ik ben nog naar een Chinese tuin geweest en een botanische tuin (allebei erg mooi!). Daarna heb ik nog een paar souvenirtjes gekocht en toen was het alweer half 7! Ik ben toen met de trein weer terug gegaan en om kwart voor 9 was ik weer in Speicher. Ik ben toen meteen gaan slapen! Dit was een super dag en ik kan er nu nog wel even 4 dagen tegenaan! Ik kan niet wachten tot zaterdag, weer lekker naar huis.

Reacties

Reacties

Anneke

Lekker, zo'n vrije dag en goed besteed, lees ik!
Alvast een goede reis terug naar huis. Ze zullen wel blij zijn je weer te zien en kunnen knuffelen. Ik vond het leuk je reisverhalen te lezen. Ben daar vroeger met mijn ouders ook geweest. Lieve groetjes, Anneke.

Patrick

Hoi Annelies. Wat stoer dat je niet toegegeven hebt aan je hoogtevrees! Weer een leuke dag beleefd. Ik kan me voorstellen dat je nu wel weer naar huis verlangt. Nog even volhouden en proberen te genieten van de laatste dagen!

Marijke

Hoi Annelies leuk datje alleen op stap gaat zo heb je toch weer een hoop moois gezien en wat fijn dat je zaterdag al weer thuis komt al vast een goede reis groetjes Ons dikke kus

tante Bri

Wat ben je toch een stoere meid. Wat ben ik trots op mijn nichtje!!! Je tante zou dit niet hebben gedaan (en gedurfd!!!) allemaal. Je hebt er bijna zes weken opzitten. Je hebt heel veel gedaan, gezien en je komt weer met een rugzak vol verhalen, foto's en indrukken terug naar huis. Wel weer fijn om je straks weer even te knuffelen hoor! Nog een paar fijne dagen en goede reis naar huis. XXXX Tante Bri, Oom Hans en de rest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!