anneliesgoesswiss.reismee.nl

Eerste werkdag!

Vandaag was dus officieel mijn eerste werkdag. We begonnen bij de koeien. Ze hebben er 20, en ook nog 3 kalven. Ik was samen met Vreni (moeder) en de 3 kinderen. Ik moest even op de baby letten totdat ze zou slapen, dan kon ik Vreni helpen met schoonmaken. Alle koeien stonden buiten, dus we hadden alle ruimte. Met 2 tuinslangen maakten we het gangpad schoon, want daar poepen en plassen al die koeien haha. Vervolgens liet Vreni me nog zien hoe ik de koeien eten kon geven. Daarna gingen we door naar de kippen (4). Vreni wilde de verse eieren pakken, maar 1 kip wilde echt niet weggaan en dat was me toch heftig, haha. Ook gezien hoe ik die eten moet even en naar buiten kan laten. Vlak voor de lunch kon ik nog wat groenteplantjes in de aarde zetten en toen was het alweer 12 uur. Onze lunch was net een diner, zo veel en warm eten. Was wel heerlijk! Zelfs een biefstukkie. Na de lunch moest ik nog even op het veld werken. In de winter zijn daar bomen omgevallen en die moest men naar beneden slepen. Die hebben sporen achtergelaten en allerlei blaadjes, takjes en boomschors. Die dingen moest ik dan ook wegharken. Was er wel even 2 uurtjes zoet mee. Later heb ik nog even gestofzuigd in huis, en toen was het alweer etenstijd.

De komende dagen zijn allemaal werkdagen voor mij, dus er zal niet veel anders zijn dan vandaag! Ik ga dan ook niet elke dag iets plaatsen.

Reacties

Reacties

Elly Vermicelli

Dat vind ik nou jammer. Ik wil wel elke dag lezen hoe je koeienpoep weghaalt.

Marijke

Hoi Annelies je moet wel veel doen, het zijn heel veel verschillenden klusjes!

Ineke

Hoi An, dat is leuk werk allemaal! Je zal best moe zijn na het werk en het heerlijke eten. Geniet ervan.

Anneke

Zo, dat is aanpoten daar. Gelukkig ben je niet van suiker en kan jij dit!! Succes verder. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!