anneliesgoesswiss.reismee.nl

Update

De afgelopen dagen heb ik weer het een en ander gedaan.

Ik heb voor de bijen iets gemaakt waar ze hun honing kunnen bewaren. De rechthoekige houten frames lagen er al. Ik moest nog ijzerdraad door de gaatjes aan beiden kanten doen en die strak trekken. Dan had ik rechthoekige gele platen met deukjes erin gekregen. Hierop kunnen de bijendus honing bewaren. Deze moest ik met een beetje elektriciteit erop branden. Ze moeten goed blijven zitten, want door alle honing wordt het zwaar en kunnen ze vallen als je het niet goed erop hebt gebrand. Dit was een leuk klusje tussendoor!

Vandaag heb ik zo'n 3 uur hout gehakt, wel met een machine. Dat was behoorlijk zwaar, maar ook weer leuk om te doen! Ik stond er met een fantastisch uitzicht. Ik heb al veel kunnen doen vandaag, maar ik ga morgen verder.

We hebben ook nog limonade gemaakt van muntblaadjes! In totaal 10 flessen! En ik mag er eentje mee naar huis nemen.

Zo rond 6 uur werden de koeien gemolken. Toen er voldoende melk was, kon ik de 3 kalfjes melk geven. Die hadden honger! Ik heb ook de katten nog wat melk gegeven, die bleven maar zeuren haha. Dit vond ik super leuk om te doen, en ik ga dit vanaf vandaag elke avond doen! Super leuk!

Dan moest ik ook nog de koeien wat zout geven. Ze hebben een bakje per 2 koeien, en dan af en toe likken ze wat zout eruit, vinden ze erg lekker. Ik kwam dus met mijn bakje zout aanlopen en die koeien hadden het meteen in de gaten hoor. Ik probeer zo zout in hun bakjes te doen, en ze komen meteen met die grote tongen om uit mijn bakje te likken! Ongeduldig haha.

Reacties

Reacties

Marijke

Hoi, Annelies Zo zien aan je verhaal mag je van alles en nog wat doen, en wat een leuke foto je blij de hakmachine !
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!