anneliesgoesswiss.reismee.nl

Ontsnapte kalfjes en werk

Maandagochtend zaten we met z'n allen aan het ontbijt, toen Meinrad (vader) opeens opstond, naar buiten keek en toen naar buiten rende. Vreni zei dat de kalfjes ontsnapt waren! Eerst de koeien, nu de kalfjes hahaha. En dus gingen Vreni en Meinrad erachteraan. Dat was erg grappig om te zien. De kalfjes renden alle kanten op en het duurde ongeveer een uur voordat er 2 weer terug waren. Eén kalf miste alleen nog. Die was verdwenen. Dus Vreni en Meinrad gingen de velden in op zoek naar het laatste kalfje. Ik stond bij het huis met de 2 oudste kinderen. Opeens zie ik het kalfje tussen de bomen vandaan rennen en hij kwam mijn kant op! Ik heftig zwaaien naar Vreni, in de hoop dat zij hem ook zag en deze kant op zou komen. Ik rende achter het kalfje aan in de hoop hem rustig te kunnen houden totdat Vreni en Meinrad er waren. Dat lukte me aardig! Meinrad kwam eraan en het lukte hem uiteindelijk om ook dit kalfje te vangen. Deze ochtend ging zeer snel voorbij! 

Vandaag heb ik de hele dag met mest gewerkt. Er is een hok voor kalfjes die nu leegstaat, omdat ze er maar 3 hebben. Dit hele hok lag nog vol met mest! Ik moest dus even alle mest met een hooivork eruit halen, in een wagen doen en dan legen op de mesthoop achter de boerderij. Dit was behoorlijk zwaar werk! Ik ben er de hele dag mee bezig geweest. Mijn handen doen zeer, en ik zal alles morgen wel voelen. Ik stonk ook ontzettend! Zelfs Vreni zei dat een paar keer tegen me! Nadat ik klaar was ben ik meteen onder de douche gesprongen. Vandaag was dus ook weer een geslaagde dag.

Reacties

Reacties

Elly

Met de kalfjes was het lachen, maar de mest.....
Het is te hopen dat je vandaag alleen maar op de kinderen hoeft te passen.

Toni Macaroni

Ik heb "Vreni" opgezocht. De naam betekent "waarheid". "Meinrad" betekent natuurlijk "mijn fiets". Een wat eigenaardige naam voor een man die te paard met lasso op ontsnapte koeien en kalveren jaagt. Weet je zeker dat je niet in de opnames van de nieuwe film van Terence Tarantino terecht bent gekomen? Wel spannend allemaal natuurlijk. Het spannendste wat wij hier meemaken is een teek bij de kat. Nou, geniet ervan! En wat die mest betreft: in Rotterdam zeggen ze: Als as meel was en STRONT stroop dan aten we morgen pannenkoeken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!