anneliesgoesswiss.reismee.nl

Alpenfeest

Week 3 is alweer voorbij en week 4 is officieel begonnen. Gisteren was het zondag en ging ik met de familie op stap. In deze periode is het zo dat alle boeren hier in Speicher een aantal koeien, kalfjes of geiten naar een plek in de Alpen mogen brengen. Zo ook Meinrad. Hij had vorige week al een aantal koeien en kalfjes naar boven gebracht. Zondag was er een soort festival. Er waren echt alleen maar Zwitserse mensen, ik was geloof ik de enige buitenlander! We hebben lekker wat gegeten en genoten van de muziek. Er was een kleine band die echte Zwitserse muziek speelde. Er waren ook veel mensen aan het dansen, super leuk om te zien! We zijn er uiteindelijk de hele dag gebleven. Het restaurantje waar dit festivalwers georganiseerd lag op een fantastisch mooie plek! Overal waren geweldige bergen. Ik zal hier zo ook nog wat foto's van plaatsen. Het was weer een geslaagde zondag.

Nu is de werkweek weer begonnen, en ik heb vanochtend alweer de stallen schoongemaakt en nog gemaaid. Vanmiddag ga ik nog het gemaaide gras bij elkaar harken.

Update:

De koeien worden naar dit gebied gebracht, omdat er veel gras groeit en dan hoeven de boeren daar niet te maaien (wat ook niet echt mogelijk is, aangezien het heel steil is allemaal). Ook wordt er van de melk van de koeien kaas gemaakt en die wordt dan weer verkocht.

Reacties

Reacties

Toni Macaroni

Maar waarom mogen alle boeren in Speicher een aantal koeien etc. naar een plek in de Alpen brengen? Groeit daar het lekkerste gras? Is dit een jaarlijkse traditie voor de boeren?

Annelies

Hoi Ton.
Ik heb het nog even gevraagd. In dat gebied groeit inderdaad veel gras en als er veel koeien staan, hoeven ze niet te maaien. Ook wordt er in deze periode dat de koeien er zijn (de hele zomer) kaas gemaakt van de melk. Dat wordt dan weer verkocht.

Anneke

Handig van die boeren!

Frieda

Leuke verhaaltjes Annelies en mooie foto's. Alle lof voor Almhoff. Wat gaat de tijd snel, je bent al op de helft. Heerlijk in de bergen, schone lucht, milka koeien en ook nog spierballen kweken. Je boft maar Heidi in dat mooie landschap. Heb je Peter al gevonden?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!