anneliesgoesswiss.reismee.nl

Met de koeien omhoog

Dinsdagochtend was een bijzondere ochtend. Ik mocht namelijk mee met Meinrad om 2 van zijn koeien naar boven in de Alpen te brengen. Ik moest daarvoor behoorlijk vroeg uit bed, om kwart over 4 ging mijn wekker. Even een paar boterhammen gesmeerd en om kwart voor 5 werden we opgehaald door een andere boer en vriend van Meinrad, en zijn zoontje. Het was een uur rijden. Aangekomen op locatie, liepen we een stukje omhoog naar een weiland waar alle koeien die nog naar boven moesten stonden. Dit waren dus allemaal koeien van verschillende boeren. Meinrad zag dat zijn koeien al door een andere boer mee naar boven waren genomen, dus namen wij ook een paar koeien mee en gingen we lopen. Het hele stuk ging eigenlijk best wel steil omhoog. Ik had een wandelstok gekregen en daar was ik erg blij mee! Onze koeien hadden er nog niet zoveel zin in zo vroeg, dus liepen we niet zo snel. Af en toe moesten we snel aan de kant springen, want dan moest een koe poepen of plassen. Als je dan niet minstens 3 meter verder staat, word je vies. Ook zaten er 1 of 2 koeien tussen die steeds van de weg wilden gaan, naar het groene gras. Het probleem was dat op sommige stukken het gras een stuk hoger lag dan de weg. Eén koe rende omhoog en Meinrad ging er als een dolle achteraan!

Achter ons liepen de vriend van Meinrad en zijn zoontje met 2 koeien met hoorns. Die vond ik toch wel een beetje eng. Eén van deze koeien had steeds ruzie met een van onze koeien, en dan vreesde ik voor mijn leven haha. Dat was echt wel eng. Dan gingen ze tekeer!

Telkens als de koeien niet doorliepen, gaven de boeren ze een tik met hun wandelstok. Dat was bij onze koeien echt wel nodig. In het begin durfde ik nog niet zo goed, maar na een tijdje heb ik ook een paar koeien de goede kant op gestuurd en een paar tikjes gegeven. Toen de koeien eindelijk boven waren (bij hetzelfde restaurant als waar zondag dat festival was) werden ze allemaal in een grote schuur gezet en werden ze gemolken. We hebben nog wat gegeten en gedronken en toen zijn we met de kabelbaan weer naar beneden gegaan.

Dit vond ik echt een geweldige ervaring! Zoiets maak je alleen mee als je iemand kent die dit doet. Het was super gaaf om mee te maken en het was het waard om zo vroeg mijn bed voor uit te komen.


Reacties

Reacties

Anneke

Wel uitkijken voor de koeien vlaaien....??

Elly

Wow Annelies!!! Dit zijn de momenten waar je het allemaal voor doet! Geweldig om mee te maken!

Marijke

Zo Annelies je maakt heel wat leuke momenten mee super, en heb je ook nog mooi weer?

Patrick

Hoi Annelies. Ik heb met plezier je verhalen gelezen. Je begint al aardig een boerinnetje te worden!
Ook lees ik dat het best zwaar werk is op de boerderij. Maar ja, dat scheelt je een abonnement op de sportschool. En volgens mij val je `s avonds heerlijk in slaap na een hele dag in de buitenlucht. De omgeving ziet er prachtig uit. Het lijkt me heerlijk daar! Ga lekker door met genieten de laatste twee weken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!